Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Kąpiel z wykorzystaniem siarczanu i chlorku magnezu – czy warto spróbować?

Slow życie
Marta Kozłowska
Kąpiel z wykorzystaniem siarczanu i chlorku magnezu – czy warto spróbować?

Każdy z nas wie, jak ważny w życiu jest odpowiedni poziom magnezu i innych witamin czy mikro- i makroelementów w organizmie. Niestety coraz częściej mamy do czynienia z ich niedoborami. 

Czasem tradycyjna suplementacja w postaci przyjmowania doustnych preparatów nie jest wystarczająca. W ostatnim czasie pojawił się pomysł na to, w jaki sposób uzupełnić w naszym organizmie braki magnezu. W tym celu powinna wystarczyć kąpiel z dodatkiem siarczanu i chlorku magnezu! Ale czy na pewno?

Objawy niedoboru magnezu

Przeważnie niedobór magnezu objawia się poprzez skurcze mięśni oraz drżenie powiek. Nie są to jednak jedyne objawy, które powinny nas zaniepokoić i zmotywować do podniesienia w organizmie poziomu magnezu. Kolejnymi objawami niskiego poziomu magnezu mogą być: mrowienie i drętwienie kończyn, niezadowalająca jakość snu, bóle i zawroty głowy, złe samopoczucie i obniżony entuzjazm, napięcie górnej części pleców, zaburzenia rytmu pracy serca, zła kondycja włosów i paznokci.

Niestety problemy z niedoborem magnezu ma coraz więcej osób, często nawet nie zdają sobie z tego sprawy. Szczególnie narażeni są ci, którzy piją dużo kawy oraz nawet sporadycznie spożywają duże ilości alkoholu. Kiedy zauważymy u siebie jakikolwiek z powyższych objawów, warto skonsultować to z lekarzem oraz wykonać badania, w których następstwie powinna rozpocząć się właściwa suplementacja. 

Kąpiel z siarczanem i chlorkiem magnezu jako zamiennik tradycyjnej suplementacji?

W ostatnim czasie często można spotkać w sieci pogląd, że najlepszym i najskuteczniejszym sposobem na uzupełnienie braków magnezu w organizmie są kąpiele z dodatkiem siarczanu i chlorku magnezu. Panuje przekonanie, że około półgodzinna kąpiel w gorącej wodzie z dodatkiem ok. 200 gramów siarczanu zwanego solą gorzką, solą angielską lub epsom ma pomóc wyrównać braki magnezu. Niestety nie ma żadnych naukowych badań potwierdzających, jakoby ta metoda była skuteczna i mogła zastąpić tradycyjną suplementację.

Skóra, która pełni w organizmie funkcję ochronną, nie przepuszcza zjonizowanej formy magnezu rozpuszczonej w wodzie, spełniając swoją podstawową rolę. Można jednak z całą pewnością stwierdzić, że takie kąpiele pozytywnie wpływają na poprawę stanu skóry, lepsze samopoczucie, zapewniają uczucie relaksu i odprężenia. Co więcej, kąpiele z dodatkiem soli magnezu działają przeciwzapalnie, przeciwbólowo oraz przeciwgrzybiczo. To doskonały sposób na zakończenie długiego i stresującego dnia, który pozwoli Ci się wyciszyć. Aby móc zaobserwować pozytywny wpływ tego typu kąpieli na naszą skórę, powinno się je wykonywać co najmniej 2 razy w tygodniu. 

Jak uzupełnić niedobory magnezu?

Oczywiście najlepszym i najzdrowszym dla organizmu rozwiązaniem jest przyjmowanie magnezu wraz z pokarmami zawierającymi go w swoim składzie. W tym przypadku zalecane są między innymi: orzechy, suszone owoce, ziarna, gorzka czekolada, kasze, produkty zbożowe czy świeże, zielone warzywa. 

Bez wątpienia nadal najskuteczniejszym sposobem na uzupełnienie jonów magnezu w organizmie jest przyjmowanie ich w postaci doustnej lub – w specjalnych przypadkach – dożylnej. To one zgodnie z badaniami zapewniają ich właściwą przyswajalność.

Zdj. główne: bruce mars/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać wysokiej jakości zestawy pościeli dla maluchów – poradnik dla rodziców
Jak wybrać wysokiej jakości zestawy pościeli dla maluchów – poradnik dla rodziców
Odkryj kluczowe aspekty, które należy uwzględnić podczas wyboru pościeli dla dzieci. Dowiedz się, co sprawia, że zestaw jest bezpieczny, komfortowy i efektowny.
Ostatnie wpisy