Rozwój e-handlu sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na odejście od sprzedaży realizowanej w sklepach stacjonarnych na rzecz usług i sprzedaży internetowej. Przemawia za tym wiele zgodnych z prawdą powodów. Pierwszym jest łatwość dokonywania zakupów. Jako klient możesz bez problemu porównać ceny konkretnego produktu bądź usługi i kilku dostawców i wybrać tego, który oferuje je w najkorzystniejszej cenie. Kolejną zaletą nie przecenienia jest fakt, iż w sieci można zakupić w zasadzie wszystko, również produkty i usługi niszowe, których nie da się znaleźć w sprzedaży bezpośredniej. Prowadzenie biznesu w sieci wiąże się jednak również z dużą konkurencją. Pozycjonowanie stron off-site i on-site to obecnie najlepsza broń do walki z niską popularnością danej witryny, dlatego warto proces ten poznać dosłownie od podszewki.
Zdecydowanie tak! Pozycjonowanie witryny ma podstawowy i decydujący wpływ na jej popularność. Ten wieloetapowy i bardzo długi proces polega na sukcesywnym podnoszeniu pozycji wybranej podstrony w wynikach wyszukiwania Google – najważniejszej wyszukiwarki w naszym kraju. Świeże strony bez jakiejkolwiek historii w Google są z reguły przez silnik tej wyszukiwarki umieszczane na samym końcu lub na bardzo dalekich stronach, przez co internauta potencjalnie zainteresowany naszymi usługami lub towarem nie jest w stanie do nas trafić. Efekt? Niska popularność strony mimo dobrego towaru lub niskich cen, które potencjalnie powinny wywołać duże zainteresowanie na rynku.
Dla przykładu pozycjonowanie w Lublinie polega na poprawie widoczności witryny w wynikach po wpisaniu przez internautę wybranej frazy z nazwą miasta. To nic innego jak local SEO, czyli pozycjonowanie lokalne, które polega na zwiększeniu widoczności witryny wśród osób poszukujących punktu stacjonarnego w wybranym mieście bądź regionie. Standardowe pozycjonowanie dotyczy całego kraju i decydują się na nie z reguły przedsiębiorcy działający w sieci bez rejonizacji.
Efekty pozycjonowania są dość trudne do przewidzenia, gdyż zależą od wielu zmiennych i szczegółowych parametrów. Dokładne i zgodne ze sztuką przeprowadzenie wszystkich działań w trakcie pozycjonowania znacznie zwiększa szansę osiągnięcia satysfakcjonującego wyniku, nie zawsze jednak jego przewidzenie jest możliwe już na etapie podpisywania umowy. Większość firm działających w branży SEO doskonale wie, że przebieg pozycjonowania oraz efekty pracy zależą głównie od robota Google. Z pewnością wiele osób zastanawia się ile kosztuje SEO. Odpowiedź na to pytanie jest uzależniona między innymi od zakresu prac, w tym od obecnego stanu witryny i od oczekiwań konkretnego przedsiębiorcy.
Zdjęcie autorstwa Tranmautritam z Pexels
Jasne, że dzięki pozycjonowaniu twoje zarobki mogą się zwiększyć, dzięki SEO twoja strona będzie na wyższych pozycjach w wyszukiwarce a to przekłada się na ilość odwiedzin na stronie i ilość zamówień.
Wpływ pozycjonowania jest zasadniczy, o czym sama przekonałam się, chcąc nieco rozbudować osobisty e-handel. Swego czasu prowadziłam butik, nie było lekko, a jakąkolwiek siłę przebicia zdobyłam, decydując się na pozycjonowanie Comarch https://sxo.pl/pozycjonowanie-comarch/. Sugestię otrzymałam po zasięgnięciu audytu lokalnej agencji seo. Aktualnie myślę nad innym biznesem, jednak wiem, że w pierwszej kolejności zatroszczę się właśnie o stronę internetową.