Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Analizując perspektywy zatrudnienia w obszarze handlu, przed handlowcami otwierają się niezliczone niemal możliwości podjęcia pracy. Specjalista zajmujący się sprzedażą towarów i usług może liczyć na atrakcyjną posadę i wysokie zarobki, oczywiście o ile jest skuteczny. Jeżeli nurtuje Cię, jak wygląda praca handlowca w branży reklamowej oraz jakie cechy i umiejętności są niezbędne do wykonywania tego zawodu, to koniecznie przeczytaj nasz tekst.
W największym skrócie: handlowiec to ktoś, kto pomoże nam w sprzedaży. To osoba, która jest odpowiedzialna za nawiązanie i utrzymanie kontaktu z klientami, przedstawienie oferty oraz dążenie do zrealizowania transakcji. Handlowiec może pracować właściwie w każdej branży – przykładowo w agencji reklamowej. Jego głównym zadaniem jest dotarcie do potencjalnych klientów, dbanie o utrzymywanie pozytywnych relacji oraz zachęcanie do skorzystania z oferowanych produktów lub usług.
Praca jako handlowiec w branży reklamowej lub innej wymaga posiadania określonych kompetencji. W tym zawodzie najważniejsze są: umiejętności interpersonalne, swoboda w budowaniu relacji, autentyczność, skuteczne zadawanie pytań oraz aktywne słuchanie. Dodatkowo do pożądanych kompetencji należy orientacja na cele sprzedażowe oraz skuteczne zarządzanie czasem, o czym można przekonać się, przeglądając najnowsze oferty pracy w serwisie https://www.gowork.pl/.
By być efektywnym handlowcem, niezbędna jest również wiedza merytoryczna związana z branżą, której produkty lub usługi się reprezentuje. Jeżeli chcemy pracować w branży reklamowej, powinniśmy dobrze orientować się w aktualnych trendach marketingowych oraz trendach konsumenckich. Zawód handlowca coraz częściej wykonują eksperci w swojej dziedzinie – osoby po specjalistycznych kursach, szkoleniach, a także studiach podyplomowych z zakresu zarządzania lub psychologii.
Zarobki handlowców są zróżnicowane i zależą od wielu czynników. Tak jak w każdej innej branży pensja jest uzależniona od firmy, w której pracownik jest zatrudniony. Prestiż, skala działalności oraz polityka płacowa mają bezpośredni wpływ na wysokość wynagrodzenia. Istotną rolę odgrywa też umowa. Wysokość pensji w dużej mierze uzależniona jest od tego, czy jest ona sezonowa, czy na dłuższy czas. Doświadczenie oraz staż pracy są kolejnymi czynnikami, jakie mogą wpływać na zarobki handlowca. Osoby, które mają za sobą wieloletnie doświadczenie zawodowe, często mogą liczyć na wyższe wynagrodzenie niż początkujący pracownicy. Średnie zarobki na stanowisku handlowca wynoszą 6 740 złotych brutto. Najlepiej opłacani specjaliści zarabiają powyżej 8 650 złotych brutto.
W pracy handlowca wysokość wypłaty często uzależniona jest od wyników. Firmy zatrudniające specjalistów ds. sprzedaży stosują różnorodne modele wynagrodzenia, jednak najczęściej spotykanym jest system oparty na kombinacji stałej podstawy plus premii uzależnionej od uzyskanych rezultatów. Pozwala to firmom docenić najbardziej efektywnych pracowników, ponieważ premia jest bezpośrednio powiązana z ich zdolnością osiągania celów sprzedażowych. Pomocne w wyborze najlepszego miejsca pracy mogą okazać się opinie o pracodawcach. To bardzo dobre i wiarygodne źródło informacji na temat potencjalnego pracodawcy. Sprawdzone opinie byłych i obecnych pracowników znajdziesz na portalu GoWork.pl.