Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Mindfulness to inaczej świadome skierowanie swojej uwagi na chwilowe doznania – tu i teraz, bez wybiegania w przyszłość, ani powrotu do przeszłości. Dzięki treningowi wyciszysz się, polepszysz pamięć, łatwiej poradzisz sobie ze stresem i negatywnymi emocjami. Sprawdź 4 sposoby na mindfulness.

  1. Oddychaj świadomie – za każdym razem, gdy czujesz się rozproszony, skieruj uwagę na oddech. Zaobserwuj wdech i wydech. Po kilku świadomych oddechach wrócisz do obecnej chwili.
  2. Usiądź w ciszy – wykonaj jakąś czynność w ciszy i zwróć uwagę na to, jak dzięki temu zwiększa się Twoja uważność.
  3. Skup uwagę na jednej rzeczy – jeżeli na przykład myjesz zęby, skup na tym całą swoją uwagę. Zauważ, jaki kształt ma szczoteczka, jak układa się w Twojej dłoni, jakie wydaje odgłosy. Twoja uwaga sprawi, że zwykłe czynności staną się wydarzeniem oraz treningiem uważności.
  4. Zatrzymaj się – spróbuj przestawić się z trybu działania na tryb bycia. Nie myśl o tym, co masz do zrobienia, skup się na danej chwili. W ten sposób będziesz mógł przyswoić więcej informacji.

Źródło zdjęcia: Designed by Freepik

Zostaw komentarz

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.