Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Ostatnio media społecznościowe obiegła wizualizacja, jak być może będzie wyglądał pracownik biurowy przyszłości. Zgarbiony, zmęczony, pokraczny – z pewnością nie chcesz tak się przedstawiać. Dlatego jeżeli prowadzisz siedzący tryb życia, pracujesz za biurkiem lub kierownicą, warto się nieco poruszać.

Chociaż praca siedząca brzmi dobrze, a do tego wydaje się dużo bezpieczniejsza od pracy fizycznej, to realia są nieco inne. Siedzący tryb życia prowadzi to licznych zwyrodnień i krzywizn kręgosłupa, zwłaszcza w odcinku szyjnym i lędźwiowym. Warto więc wykorzystać przerwę w pracy na kilkuminutowe ćwiczenia, które sprawią, że nie tylko poczujesz się lepiej, ale także unikniesz bólu stawów i pleców.

Ćwiczenia w biurze i domu

Większość prostych ćwiczeń można wykonać zarówno w domu, jak i w biurze. Kilkanaście minut ćwiczeń znacząco odciąży aparat ruchu, a także polepszy samopoczucie. Oto kilka prostych ćwiczeń, które warto wykonywać podczas pracy:

  • skłony na krześle – siedząc wyprostowanym na krześle, prostujemy ręce ku górze, a następnie wykonujemy kilka skłonów do stóp,
  • ćwiczenia szyi – kręcimy powoli głową w prawo i lewo, a następnie przywodzimy ucho do jednego i drugiego ramienia,
  • Wyciągamy ręce ku górze, następnie w dół,
  • krążenia ramion oraz łopatek,
  • jeżeli mamy chwilę, można wykonać brzuszki,
  • stajemy za krzesłem (ważne by było stabilne, bez kółek) i wykonujemy wykroki do tyłu na skos.

Źródło zdjęcia: Designed by Freepik

Zostaw komentarz

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.