Ze względu na ułatwiony i szybki dostęp do praktycznie każdego produktu przedsiębiorcy muszą mocno starać się, aby potencjalni klienci zechcieli skorzystać właśnie z ich oferty. W tym aspekcie niezwykle pomocne są skuteczne narzędzia marketingowe, takie jak reklama kontekstowa.
Reklama kontekstowa to potężne narzędzie, z pomocą którego zrealizujemy wiele celów promocyjnych. Czym się wyróżnia? Przede wszystkim tym, że przekazuje treści wartościowe dla odbiorcy, jest więc osadzona w znajomym dla użytkownika kontekście. Taki komunikat promocyjny ma przewagę nad innymi, tradycyjnymi przekazami, ponieważ wiąże się z zainteresowaniami konkretnego odbiorcy, wyszukiwanymi przez niego informacjami i produktami, a także kupowanymi dotychczas towarami.
Cel reklamy kontekstowej polega na przekazywaniu adresatowi cennych i interesujących dla niego informacji, dzięki czemu nie trafia ona do przypadkowych osób, a raczej do potencjalnych nabywców danej oferty.
W jaki sposób kontekstowe reklamy trafiają tam, gdzie powinny? Niezwykle pomocne okazują się tu pliki cookies, potocznie zwane ciasteczkami, które gromadzą dane o odwiedzanych przez nas stronach i przeglądanych ofertach. Zapisywane w przeglądarce pliki z informacjami pozwalają systemom reklamowym, takim jak Google Ads, dosłownie Cię poznać, a dalej – umożliwiają pokazywanie Ci reklam, które, zważywszy na poprzednie wyszukiwania, prawdopodobnie wzbudzą Twoje zainteresowanie.
Precyzyjne dopasowanie reklamy kontekstowej do odbiorcy ułatwiają jeszcze nasze konta Google, które również gromadzą podstawowe dane o użytkownikach, na przykład płeć, wiek i lokalizację. Zazwyczaj pewnie mało kto z nas zwraca uwagę na tego typu informacje, jednak są one bardzo często wykorzystywane przez systemy reklamowe, gdyż pozwalają spersonalizować i lepiej dopasowywać przekazy marketingowe.
Reklama kontekstowa pomoże nam osiągnąć wiele celów związanych z budowaniem wizerunku marki w przestrzeni internetowej. Warto wykorzystywać różne systemy, nie tylko Google, ale też na przykład coraz popularniejsze kampanie Programmatic (jeśli nie słyszałeś jeszcze o Programmatic, zajrzyj tutaj: https://adsright.pl/programmatic/), w których będą umieszczone reklamy kontekstowe. Co ważne, mogą one przyjmować różne formy, dzięki czemu łatwiej dopasujemy je do konkretnej strategii. Przykładowo kontekstowe przekazy sprawdzą się nie tylko pod postacią klasycznych banerów na portalach internetowych, lecz także linków i e-maili sponsorowanych.
Prawidłowo zastosowana reklama kontekstowa będzie skutkować zwiększonym ruchem na stronie i zainteresowaniem produktami lub usługami. Wpłynie również na rozpoznawalność marki.
Zdjęcie główne: Myriam Jessier/unsplash.com