Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Eksperci SEO doradzają – branża lifestylowa musi się pozycjonować!

Marketingowy lifestyle
Redaktor Blue Whale Press
Eksperci SEO doradzają – branża lifestylowa musi się pozycjonować!

W sieci nie ma miejsca na pomyłki i wiem o tym każdy właściciel mniejszego lub większego sklepu, który największe zarobki generuje właśnie w internecie. Jakiekolwiek błędne decyzje w wielu przypadkach kończą się ogromnymi stratami nie tylko finansowymi, lecz także wizerunkowymi. Co jednak zrobić na samym początku działalności, która opiera się o branżę lifestyle’ową? Przeprowadzić pozycjonowanie, które pozwoli osiągnąć stosunkowo dobre efekty przy niewielkich nakładach finansowych. Działanie to polega na podnoszeniu pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google poprzez spełnienie wszelkich wytycznych stawianych przez algorytm. Warto to zrobić.

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Zdecydowanie tak! Pozycjonowanie to jedno z najważniejszych działań w sieci, od którego zależy to, jak dobre zarobki będziemy w stanie wygenerować. Niestety jest to także jedno z najtrudniejszych zadań, które wymaga ogromnej wręcz wiedzy na temat internetu oraz działania wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie SEO – Search Engine Optimization, realizuje z reguł agencja SEO, która zatrudnia najlepszych specjalistów z branży i jest w stanie zaoferować skonkretyzowaną kampanię z zachowaniem indywidualnych założeń. W efekcie otrzymujemy wysoką efektywność przy stosunkowo niedużych wydatkach finansowych.

Agencje oferują zazwyczaj dwa modele rozliczeń (z pewnymi wyjątkami) – za efekty i w formie abonamentu. Ogromną zaletą rozliczania za efekty jest to, że jako przedsiębiorca zapłacisz jedynie wtedy, gdy pozycja danej frazy kluczowej wzrośnie w stosunku do wyjściowej. Wadą natomiast fakt, iż nie mamy wpływu na to, ile fraz uda się wypozycjonować w ciągu miesiąca. Wielu przedsiębiorców podejmowało współpracę na podstawie płatności za efekty z uwagi na większe bezpieczeństwo, jednak nie zawsze był to dobry wybór. Szczególnie „bolesne” było otrzymanie w jednym miesiącu faktury na kilkadziesiąt czy kilkaset dobrze wypozycjonowanych fraz kluczowych. Model rozliczeń w formie abonamentu co prawda nie daje gwarancji prawidłowej realizacji poszczególnych kroków, jest jednak w efekcie końcowym znacznie tańszy.  

Zalety pozycjonowania z punktu widzenia przedsiębiorcy

Pozycjonowanie ma wiele zalet, dzięki którym cechuje się w sieci aż tak dużą popularnością. Zadanie to, mimo dużego poziomu skomplikowania i ogromną wiedzą wymaganą do jego przeprowadzenia, jest jednym z najbardziej efektywnych w sieci. Wśród zalet z punktu widzenia przedsiębiorcy warto wymienić:

  • znacznie większą liczbę klientów z sieci;
  • większe zaangażowanie oraz lepszy parametr konwersji (sprzedaży);
  • znacznie większa szansa błyskawicznego rozwoju;
  • większe dochody osiągane z działalności;
  • i wiele innych.

Świat oparty na e-commerce ma także wiele zalet dla klientów. Doceniają oni przede wszystkim:

  • możliwość porównania ze sobą cen jednego produktu u wielu dostawców;
  • łatwość dokonywania zakupów z własnego domu;
  • komfortowe zwroty;
  • bezpieczeństwo zakupów wynikające z dużej ochrony prawnej nabywcy w internecie;
  • możliwość zakupu rzeczy bardzo niszowych i mało popularnych;
  • i wiele, wiele innych.

Wszystkie te zalety sprawiają, że do sieci przenosi się coraz więcej przedsiębiorców, a wraz z nimi także klientów. Co ciekawe, jeszcze do niedawna na świecie było wielu sceptyków, teraz jednak zakupy w sieci są popularne nawet wśród osób, które nigdy wcześniej tego nie robiły.

Pozycjonowanie bez ogródek – etapy i kroki

Pozycjonowanie to niezwykle trudny proces, który wymaga ogromnej wiedzy i wieloletniego doświadczenia na rynku SEO. Duży poziom skomplikowania sprawia, że całą pracę trzeba podzielić na trzy etapy.

Pierwszy etap to audyt SEO, który polega na dokładnej i wnikliwej analizie całej witryny pod kątem jej obecnego stanu. Pozycjonerzy oraz programiści muszą ocenić szereg bardzo istotnych parametrów, które mają decydujący wpływ na efektywność poszczególnych działań. Kroków jest nawet kilkaset – każdy z nich jest jednak tak samo ważny i istotny z punktu widzenia ostatecznych rezultatów.

W drugim etapie on-site należy wprowadzić już na stronę wszystkie zmiany i dostosować ją do algorytmu Google. Najlepsi specjaliści muszą między innymi zadbać o nasycenie treści frazami kluczowymi, przyspieszyć działanie całej witryny i wiele innych. Etap ten jest najdłuższy – zajmuje nawet kilka miesięcy.

Ostatni etap off-site polega głównie na zbudowaniu jak największej bazy linków zwrotnych, które prowadzą bezpośrednio do witryny poddanej pozycjonowaniu. Warto je umieszczać na domenach zewnętrznych z dobrą pozycją w Google, tylko wtedy będą optymalnie „pracować”. 

Czy pozycjonowanie sklepów stacjonarnych jest warte uwagi?

Zdecydowanie tak. Jeśli prowadzisz sklep lub działalność usługową stacjonarną z branży lifestyle’owej, pozycjonowanie również jest bardzo opłacalne, jednak znacznie się różni od standardowego, ogólnokrajowego. Przede wszystkim frazy kluczowe łączy się z nazwą regionu, miejscowości, miasta czy dzielnicy, np. w formie „buty damskie eleganckie Gorzów”. Istotna jest także geolokacja, dzięki której wpisywanie regionu nie jest już niezbędne.

Fot. ThisisEngineering RAEng/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Beata 14.05.2022

    Trochę nie widzę sensu, żeby męczyć się z własnoręcznym pozycjonowaniem. Wsparcie agencji seo nie kosztuje majątku, z biegiem czasu przynosi zauważalne efekty i przede wszystkim nie pozostajemy bez wsparcia w trudniejszych chwilach.

  • Tomasz 14.05.2022

    Musi, musi i to jak każda inna. Sam od niedawna jestem w świecie pozycjonowania, w moim przypadku zastosowano pozycjonowanie comarch. Niczego nie żałuje, strona funkcjonuje elegancko i naprawdę nie mam na co narzekać. Polecam!

Rekomendowane
Odkryj profesjonalne usługi dla Twoich potrzeb mieszkaniowych
Odkryj profesjonalne usługi dla Twoich potrzeb mieszkaniowych
Znajdź wymarzoną nieruchomość dzięki profesjonalnym usługom agencji nieruchomości.
Ostatnie wpisy