Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

W sieci nie ma miejsca na pomyłki i wiem o tym każdy właściciel mniejszego lub większego sklepu, który największe zarobki generuje właśnie w internecie. Jakiekolwiek błędne decyzje w wielu przypadkach kończą się ogromnymi stratami nie tylko finansowymi, lecz także wizerunkowymi. Co jednak zrobić na samym początku działalności, która opiera się o branżę lifestyle’ową? Przeprowadzić pozycjonowanie, które pozwoli osiągnąć stosunkowo dobre efekty przy niewielkich nakładach finansowych. Działanie to polega na podnoszeniu pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google poprzez spełnienie wszelkich wytycznych stawianych przez algorytm. Warto to zrobić.

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Zdecydowanie tak! Pozycjonowanie to jedno z najważniejszych działań w sieci, od którego zależy to, jak dobre zarobki będziemy w stanie wygenerować. Niestety jest to także jedno z najtrudniejszych zadań, które wymaga ogromnej wręcz wiedzy na temat internetu oraz działania wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie SEO – Search Engine Optimization, realizuje z reguł agencja SEO, która zatrudnia najlepszych specjalistów z branży i jest w stanie zaoferować skonkretyzowaną kampanię z zachowaniem indywidualnych założeń. W efekcie otrzymujemy wysoką efektywność przy stosunkowo niedużych wydatkach finansowych.

Agencje oferują zazwyczaj dwa modele rozliczeń (z pewnymi wyjątkami) – za efekty i w formie abonamentu. Ogromną zaletą rozliczania za efekty jest to, że jako przedsiębiorca zapłacisz jedynie wtedy, gdy pozycja danej frazy kluczowej wzrośnie w stosunku do wyjściowej. Wadą natomiast fakt, iż nie mamy wpływu na to, ile fraz uda się wypozycjonować w ciągu miesiąca. Wielu przedsiębiorców podejmowało współpracę na podstawie płatności za efekty z uwagi na większe bezpieczeństwo, jednak nie zawsze był to dobry wybór. Szczególnie „bolesne” było otrzymanie w jednym miesiącu faktury na kilkadziesiąt czy kilkaset dobrze wypozycjonowanych fraz kluczowych. Model rozliczeń w formie abonamentu co prawda nie daje gwarancji prawidłowej realizacji poszczególnych kroków, jest jednak w efekcie końcowym znacznie tańszy.  

Zalety pozycjonowania z punktu widzenia przedsiębiorcy

Pozycjonowanie ma wiele zalet, dzięki którym cechuje się w sieci aż tak dużą popularnością. Zadanie to, mimo dużego poziomu skomplikowania i ogromną wiedzą wymaganą do jego przeprowadzenia, jest jednym z najbardziej efektywnych w sieci. Wśród zalet z punktu widzenia przedsiębiorcy warto wymienić:

  • znacznie większą liczbę klientów z sieci;
  • większe zaangażowanie oraz lepszy parametr konwersji (sprzedaży);
  • znacznie większa szansa błyskawicznego rozwoju;
  • większe dochody osiągane z działalności;
  • i wiele innych.

Świat oparty na e-commerce ma także wiele zalet dla klientów. Doceniają oni przede wszystkim:

  • możliwość porównania ze sobą cen jednego produktu u wielu dostawców;
  • łatwość dokonywania zakupów z własnego domu;
  • komfortowe zwroty;
  • bezpieczeństwo zakupów wynikające z dużej ochrony prawnej nabywcy w internecie;
  • możliwość zakupu rzeczy bardzo niszowych i mało popularnych;
  • i wiele, wiele innych.

Wszystkie te zalety sprawiają, że do sieci przenosi się coraz więcej przedsiębiorców, a wraz z nimi także klientów. Co ciekawe, jeszcze do niedawna na świecie było wielu sceptyków, teraz jednak zakupy w sieci są popularne nawet wśród osób, które nigdy wcześniej tego nie robiły.

Pozycjonowanie bez ogródek – etapy i kroki

Pozycjonowanie to niezwykle trudny proces, który wymaga ogromnej wiedzy i wieloletniego doświadczenia na rynku SEO. Duży poziom skomplikowania sprawia, że całą pracę trzeba podzielić na trzy etapy.

Pierwszy etap to SEO audyt, który polega na dokładnej i wnikliwej analizie całej witryny pod kątem jej obecnego stanu. Pozycjonerzy oraz programiści muszą ocenić szereg bardzo istotnych parametrów, które mają decydujący wpływ na efektywność poszczególnych działań. Kroków jest nawet kilkaset – każdy z nich jest jednak tak samo ważny i istotny z punktu widzenia ostatecznych rezultatów.

W drugim etapie on-site należy wprowadzić już na stronę wszystkie zmiany i dostosować ją do algorytmu Google. Najlepsi specjaliści muszą między innymi zadbać o nasycenie treści frazami kluczowymi, przyspieszyć działanie całej witryny i wiele innych. Etap ten jest najdłuższy – zajmuje nawet kilka miesięcy.

Ostatni etap off-site polega głównie na zbudowaniu jak największej bazy linków zwrotnych, które prowadzą bezpośrednio do witryny poddanej pozycjonowaniu. Warto je umieszczać na domenach zewnętrznych z dobrą pozycją w Google, tylko wtedy będą optymalnie „pracować”. 

Czy pozycjonowanie sklepów stacjonarnych jest warte uwagi?

Zdecydowanie tak. Jeśli prowadzisz sklep lub działalność usługową stacjonarną z branży lifestyle’owej, pozycjonowanie również jest bardzo opłacalne, jednak znacznie się różni od standardowego, ogólnokrajowego. Przede wszystkim frazy kluczowe łączy się z nazwą regionu, miejscowości, miasta czy dzielnicy, np. w formie „buty damskie eleganckie Gorzów”. Istotna jest także geolokacja, dzięki której wpisywanie regionu nie jest już niezbędne.

Fot. ThisisEngineering RAEng/unsplash.com

2 Komentarzy

  • Avatar
    Opublikowano 14 maja 2022 09:44
    autor: Beata

    Trochę nie widzę sensu, żeby męczyć się z własnoręcznym pozycjonowaniem. Wsparcie agencji seo nie kosztuje majątku, z biegiem czasu przynosi zauważalne efekty i przede wszystkim nie pozostajemy bez wsparcia w trudniejszych chwilach.

  • Avatar
    Opublikowano 14 maja 2022 13:12
    autor: Tomasz

    Musi, musi i to jak każda inna. Sam od niedawna jestem w świecie pozycjonowania, w moim przypadku zastosowano pozycjonowanie comarch. Niczego nie żałuje, strona funkcjonuje elegancko i naprawdę nie mam na co narzekać. Polecam!

Zostaw komentarz

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.